Зарубіжна література

Календарне планування з уроків зарубіжної літератури у 5-9-х класах



Зарубіжна література
7 клас
     
Зміст навчального матеріалу
Кількість годин
Дата
Примітки
1
ВСТУП.
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.
1


2
Переклад і переспів
1


БИЛИНИ І БАЛАДИ
3
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський,Новгородський)
1


4
Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах.
1


5
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Елементи фольклору
1


6
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ
1


7
 «Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда
1


8
Позакласне читання Лондон Джек «Біле Ікло»
1


9
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність
1


10
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі
1


11
 Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
1


12
Розвиток мовлення №1 (письмово). Стислий відгук на прочитану літературну баладу.
1


13
Позакласне читання.
О.С.Пушкін «Пісня про віщого Олега» Літописне джерело
твору, поетизація давньоруської
старовини
1


14
Контрольна робота №1 «Вступ», «Билини і балади»
1


ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
15
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі«Айвенго».
1


16
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Образи Ровени і Ребекки. Ідея
віротерпимості в романі
1


17
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
1


18
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор
1


19
Розвиток мовлення №2 (усно)Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). 
1


20
Друга світова війна у європейській
поезії.К. І. Галчинський. «Лист із полону», Б. Ш. Окуджава. «До побачення,
хлопчики…» (та інші – 2-3 твори за вибором учнів і вчителя).

1


21
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада».  Особливості сюжету і композиції повісті.
1


22
Образи Івана Терешка і Джулії Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства
1


23
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
1


24
Контрольний твір  «Твої враження від прочитаного твору "Альпійська балада" В. Бикова»
1


25
Контрольна робота №2 «Історичне минуле в літературі»
1


26
Позакласне читання Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії»
1


ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
27
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
1


28
Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення.  Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
1


29
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу. Антитези у творі.
1


30
Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).
Вивчити напам’ять Кіплінг «Якщо…»
1


31
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея
1


32
Контрольна робота№3 «Духовне випробування людини». Тести
1


ДРУЖБА І КОХАННЯ
33
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року»
1


34
Уславлення ліцейської дружби й
вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825
року». Авторські спогади й роздуми
1


35
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня пісень». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу
1


36
Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня пісень». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.
1


37
Олександр Грін (1880-1932).«Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
1


38
Ассоль і Грей
1


39
Символіка образу пурпурових вітрил
1


40
Контрольний твір (твір за
 Повістю О.Гріна»)
1


41
 Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
Р. Бернс «Любов» Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»
 К.М. Симонов «Жди мене…» Вивчити напам’ять Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди мене…»).
1


42
Контрольна робота №4 та«Дружба і кохання»
1


ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
43
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів
1


44
Едгар Аллан По (1809-1849).
«Золотий жук». Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору
1


45
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
1


46
Артур Конан Дойл Оповідання про Шерлока Холмса
(«Пістрява стрічка»).А. Конан Дойл –відомий автор
детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
1


47
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
1


48
Іронічне зображення пристрасті людини до збагачення в оповіданні «Спілка рудих». Різні
точки зору на події як художній прийом створення атмосфери
таємничості.
1


49
Розвиток мовлення №3 (усно). Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення героїв детективів засобами кіномистецтва. Порівняння літературних детективів з екранізаціями
1


50
Контрольна робота №5   
«Літературний детектив»

1


СВІТОВА НОВЕЛА
51
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі – майстер новели.
1


52
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
1


53
Новела «Останній листок» – гімн
людині, котра здатна на
самопожертву заради ближнього.
1


54
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр»
митця).
1


55
Образи дівчат, їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач.
1


56
Розвиток мовлення №4  (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого бермана?» (за новелою О.Генрі «Останній листок»)
1


57
Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г.
Дж. Уеллс.
1


58
Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»
1


59
«Дива» та їхнє сприйняття
персонажами. Оповідач твору
(батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
1


60
 Рюноске Акутаґава (1892–1927).
«Павутинка». Майстер японської
новели Р. Акутагава. Утілення
ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
1


61
Філософський зміст твору. Підтекст.Художні образи
новели (Будда, Кандата).
1


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА.  Я І СВІТ
62
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула. Поєднання елементів казки і детективу у творі
1


63
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.
1


64
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах».
Роздуми про майбутнє людини й
людства. Розуміння сутності культури й освіти, призначення
людини в сучасному світі
1


65
Образ Джорджа Плейтена.
Проблема духовної реалізації людини.Утвердження сили
людського інтелекту,
самостійності мислення, творчої
уяви, моральних цінностей.
1


66
Позакласне читання
Корнелія Функе «Чорнильне серце.»Тема «оживлення»
книги у творі. Образ Мегі
1


67
Контрольна робота №6
«Сучасна література».
Різнорівневі завдання,
розгорнуті відповіді на запитання…
1


68-69
Підсумки. Узагальнення і
систематизація навчального
матеріалу
1


70
Подорож „У країні літературних термінів"
1




   
Зарубіжна  література
8 клас
№ з/п
Тема  уроку
К-ть
годин
Дата

Примітки
Вступ


1
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес.
1


2
Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах.
1


Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури
3
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ–І тис. До н. е.(огляд)
1


4
Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи вед.   
1


5
Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської.
Зв’язок Біблії з історією і міфологією.
Структура Біблії, її складники.
1


6
Біблія. Старий заповіт (створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи старого  заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. 
1


7
Новий заповіт (Євангеліє – 2–3 розділи за вибором учителя). Ключові ідеї та образи нового заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. 
1


8
Коран – головна книга ісламу (огляд). Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.  
1


9
Контрольна робота №1 з теми. Вступ.  «Священні книги  людства як пам'ятки культури і джерело літератури». Тести
1


10
Позакласне читання.  Еврипід «Медея»
1


Античність
11
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.
Специфіка розвитку літератури в давній Греції і в давньому римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного та духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).
1


12
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу.
Міфи троянського циклу. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).
1


13
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.
«Іліада» (огляд). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис. 
1


14
«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670).  Образи Ахілла і Гектора.
1


15
Розвиток мовлення№ 1 (письмово) Порівняльна характеристика літературних героїв. Ахілл і Гектор
1


16
Види лірики в давній Греції й особливості їх розвитку.  
Тіртей (vii ст. До н. Е.). «добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. 
Сапфо (vii–vi ст. До н. Е.). «до Афродіти» («барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.
1


17
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру.
«Прометей закутий». Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий».
1


18
Контрольний твір основний конфлікт трагедії «Прометей закутий». «дари» прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви,  свободи.
1


19
Публій Вергілій Марон (70–19 рр. До н. Е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.
1


20
Образ Енея та його значення в композиції твору.
1


21
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. До н. Е.). «До Мельпомени» («мій пам’ятник стоїть…»).
Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку.
1


22
Публій Овідій Назон (43 р. До н. Е. – бл. 18 р. Н. Е.). «сумні елегії» («життя поета» (iv, 10)).
Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «сумних елегіях».
Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «сумні елегії»).
1


23
Контрольна робота №2  з теми
«Античність».Тести
1


Середньовіччя
24
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі та специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур.
Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу середньовіччя.
Основні жанри середньовічної літератури на заході та сході.
1


25
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. 
Лі бо (701–762). «печаль на яшмовому ганку», «призахідне сонце навіює думки про гори», «сосна біля південної галереї» (1–2 за вибором учителя). Вплив даосизму на світогляд поета.
Основні теми і мотиви лірики митця. Своєрідність пейзажів лі бо, утілення в них краси природи і духовного життя.
1


26
Ду Фу (712–770). «пісня про хліб і шовк», «весняний краєвид». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на світогляд поета. Національні образи,  символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.
1


27
Золота доба Персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники.
Омар Хайям (бл. 1048 – після 1122). Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості омара Хайяма.
Вивчити напам’ять  Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)
1


28
Література  середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (x ст.) Історична основа твору, поетичне переосмислення в ньому реальних подій.
1


29
Розвиток мовлення №2 (усно) Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.
1


30
Аліг’єрі Данте (1265–1321). Сонет 11 («в своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського середньовіччя і переходу до відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.
1


31
Контрольна робота з теми «Середньовіччя». Тести
1


32
Позакласне читання. Бунін І.О.«Красуня»
1


Відродження
33
Епоха відродження (ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.
1


34
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. історія кохання в сонетах ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів ф. Петрарки. Вивчити напам’ять  Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)
1


35
Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. 
Виняткова роль в. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів в. Шекспіра – кохання          до смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів в. Шекспіра.
Вивчити напам’ять  В. Шекспір (сонет за вибором учнів)
1


36
Виразне читання сонетів Петрарки і Шекспіра.
1


37
Трагедія «Ромео і Джульєтта» в. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
1


38
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).
1


39
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.
1


40
Гуманістична цінність трагедії в. Шекспіра, її популярність. 
1


41
Розвиток мовлення №3 (письмово) Твір-роздум на морально-етичну тему за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
1


42
Мігель де Сервантес Сааведра (1547–1616). «Дон Кіхот»  i частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя).
Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору.
1


43
Конфлікт високих прагнень дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «донкіхотство».
1


44
Дон Кіхот і Санчо Панса – образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. Вічні образи. 
1


45
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень.
1


46
Контрольна робота з теми
«Відродження». Тести
1


47
Позакласне читання. В. Шекспір «Король Лір»
1


Бароко і класицизм
48
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві.
Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).
1


49
Із лірики європейського бароко.
Джон Донн (1572–1631). «священні сонети» (19-й сонет «щоб мучить мене…»).
Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. 
1


50
Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
1


51
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».
1


52
«Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
1


53
Основні образи комедії: пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.
1


54
Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм.
1


55
Інсценізація уривків комедії «Міщанин-шляхтич»
1


56
Розвиток мовлення№4 (усно)Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич», або Інсценізаця уривків комедії Мольєра «Міщанін-шляхтич». 
1


57
Контрольна робота з теми «Бароко і класицизм». Тести
1


Література XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту
58
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».
1


59
Художні образи  казки-притчі «Маленький принц».
1


60
Філософський зміст твору.
1


61
Контрольний твір за казкою-притчею «Маленький принц»
1


62
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору р. Баха як філософська метафора людського буття.
1


63
Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.
1


64
Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана
1


65
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба: мертвий сезон». Художній світ Б.Космовської. Батьки – діти, діди – онуки.
1


66
Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.«Буба: мертвий сезон».
1


67
Контрольна робота з теми «Література хх–хх ст. У пошуках себе і високого польоту». Тести
1


68
Позакласне читання. Чосер Дж. «Контерберійські оповідання»
1


69-70
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр
1


















































































































































































































































































































































Зарубіжна   література
9 клас

з/п
Тема
К-ть годин
Дата
Примітки
1
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. Жанр, стиль. Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів.
1


2
Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. Специфіка жанрів у різних на-ціональних літературах Розмаїття індивідуальних стилів митців. Українська література, художня культура
1


Просвітництво
3
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).
1


4
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору.
1


5
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Просвітницькі ідеї у творі.
1


6
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.   Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.
1


7
Розвиток мовлення(усно)№1. Твір-характеристика Гуллівера.
1


8
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.
1


9
Нове розуміння природи у ліриці
Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».
1


10
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.      
1


11
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера.
Вивчити напам’ять Ф. Шиллер. «До радості»
1


12
Позакласне читання Шиллер Ф. «Підступність і кохання»
1


13
Контрольна робота № 1 з теми «Просвітництво». Тести
1


Романтизм
14
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.
1


15
Генріх Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»). Вивчити напам’ять Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…»
1


16
Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи. Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.
1


17
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…».  Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.
1


18
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).
1


19
Відображення духовного життя особистості та суспільства, історії та культури Європи в поемі «Паломництво Чайльд Гарольда». Герой і автор: схожість і відмінність. Особливості віршової організації поеми (спенсерова строфа).
1


Взаємодія романтизму і реалізму
20
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики. Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця. «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»).
1


21
«До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…». Тема кохання у віршах митця. Вивчити напам’ять О. С. Пушкін (1 вірш за вибором учителя та учнів)
1


22
Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін — Тетяна, Ленський — Ольга).
1


23
Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни). Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо).
1


24
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора.
1


25
Контрольний твір на тему «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін»
1


26
Михайло Юрійович Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Зв’язок творчості митця із традиціями європейсько-го романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).
Вивчити напам’ять М. Ю. Лермонтов. «На дорогу йду я в самотині…»
1


27
Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.
1


28
Складність образу Печоріна, його духовна трагедія.
1


29
Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.
1


30
Розвиток мовлення № 2(письмово) Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна.
1


31
Контрольна робота №2 з теми «Взаємодія романтизму і реалізму». Тести
1


32
Позакласне читання Гюго В. «Собор Паризької Богоматері»
1


Реалізм
33
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.).
1


34
Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).
1


35
Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника.
1


36
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).
1


37
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).
1


38
 Розвиток мовлення №3 (письмово). «Гобсек - філософ чи скнара?» за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек».
1


39
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси.
1


40
Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка.
1


41
Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.
1


42
«Шинель». Цикл петербурзьких по-вістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель».
1


43
Особливості сюжету й композиції. Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору).
1


44
Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини».
1


45
Позакласне читання.Гоголь М. В. «Ніс», «Портрет»
1


46
Контрольна робота №3  з теми «Реалізм». Тести
1


Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст
47
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
1


48
Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.
1


49
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.
1


50
Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.
1


51
Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду
Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».
1


52
Динаміка образу Елайзи Дулітл.
1


53
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.
1


54
Розвиток мовлення(усно) №4. Складання анкети головного героя або Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу)
1


55
Контрольна робота №4  з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст». Тести
1


Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура
56
Михайло Опанасович Булгаков. (1891–1940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця.
1


57
«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби.
1


58
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.
1


59
Персонажі-«двійники» (Шаріков — Швондер).
1


60
Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.
1


61
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.
1


62
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом».
1


63
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.
1


64
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.
1


65
Гарпер Лі (1926–2016). «Убити пересмішника».
1


66
Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. Моральні ідеали у творі.
1


67
Контрольна робота Твір на літературну тему
1


68
Позакласне читання Гюго В. «Собор Паризької Богоматері»
1


69-70
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр
2










Комментариев нет:

Отправить комментарий